Ztratovitost linky a softwareove reseni

Neděle Červenec 10 17:24:16 CEST 2005

On Sun, 10 Jul 2005, lkv wrote:

> mam takovy dotaz , mam jeden spoj wifi ktery ma vetsi packet loss , i
> presto ta lika bez problemu udela 700kBps . Chci se zeptat jestli by
> bylo mozne na takoveto lince udelat tunel ,neco jako OpenVPN, ktery by
> za cenu snizeni rychlosti treba na 500kBps snizil packet loss.

Pokud jsou ty ztraty dostatecne rovnomerne rozlozene, tak by ciste
hypoteticky slo udelat to, ze vezmu n paketu, nejakym samoopravnym kodem
z nich udelam n+k, ktere poslu, a na prijimaci strane se pripadne ztracene
pakety rekonstruuji z redundantni informace.

V praxi by to asi bylo ponekud komplikovanejsi, protoze rekonstruovane
pakety budou mit podstatne vetsi zpozdeni nez originalni.

Nemam tuseni, jestli se to nekdo pokusil realizovat v praxi.

PS: Jak jste zmeril tech 700 kB/s?