ruchy a praskání při nahrávání audia v Linuxu - prosím o vaše zkušenosti

Dusan Zatkovsky msk_conf na atlas.cz
Pondělí Červenec 11 12:22:23 CEST 2005


On Thu 7. of July 2005 01:15, Jaroslav Lukesh wrote:

> Dne středa, 6. července 2005 12:53 Ctirad Fertr <phanatic na volny.cz> 
napsal(a):
> > Žádné "mohutné buffery" tam nebyly ani omylem, protože by to prostě s
> > nimi bylo nepoužitelné.  Opakuji: potřebujte,aby to reagovalo hned a ne
> > za chvíli, až to proteče nějakým bufferem.
>
> ach jo. softu ej jedno jak velký posuv mezi přehráváním a záznamem na
> straně softu je, když ví, o kolik musí dát víc dat do bufferů.
>

V pripade, ze v nejakom softe iba kliknete na tlacitko PLAY a pockate pol 
sekundy, nez to zacne hrat, mate pravdu. Software data pripravi, posle na 
zvukovku a dalej sa nestara. Ked tam zvukovka spravi pol sekundovy sklz, 
akurat to zacne neskor hrat. V pripade, ze Vam popri tom synchronne nieco 
beha na obrazovke (ukazatele, bookmarky, hranice loopov a tak podobne), to sa 
tiez da sw korigovat (vykresli sa to o 0.5s skor). Ale co potom ten software 
spravi, ked stlacim klavesu na externom midi keyboarde, otocim knobom a hned 
chcem pocut vysledok? To si ma ten sw domysliet, co za 0.5s chcem spravit a 
dopredu si to "predpocita"?

Stalo sa Vam uz niekedy, ze ste do nejakeho SW "takmer_all-in-one" studia a la 
reason, alebo fruityloops, alebo Wired! skusali live nahravat hru z klavesov? 
Nic ma nevie viac nasrat, ako ked musim brat do uvahy latenciu a stlacat 
klavesy skor, ako mi ucho kaze. A ked mi za tym bude stat 10MB buffer na 
karte, tak si ani neskrtnem.

Pouzivanie SW efektov ako integralnu sucast PC/MAC studii nie je nijak 
zvlastne ani nevyhodne. Mate vsetko v jednej krabici, nemusite skladat tony 
hardware z nakladaku a cpat to do racku, prepajat kablami a tak dalej. Okrem 
toho je tu znacna vyhoda a to su $$. Akurat je potrebne dany SW a OS 
prisposobit tejto cinnosti, aby sa do processingu neplietli rozne procesy a 
la cron a aby ten sw, ktory robi efekty/samplery/oscilatory mal k dispozicii 
co najvacsi real-time konstantny vykon s co najnizsou latenciou medzi casom, 
kedy ma pripravene data a casom, kedy ich zachyti ludske ucho.

Co sa tyka USB zvukoviek, nemam konkretne skusenosti, ale dost casto stretavam 
rozne "akokeby profesionalne" zvukovky prave na USB a dost casto sa vyznacuju 
prave nizkou latenciou. Osobna skusenost = 0.

Ale aby som ale iba nevyvracal tvrdenia o nemoznosti ovplyvnenia latencie 
pomocou SW: zachytil som nejake info, ze pre blbous XP existuje akysi 
"univerzalny" ASIO kompatibilny ovladac, ktory aj na obycajnej on-board 
zvukovke s beznou latenciou okolo 200ms dokaze spravit 10-15ms. Nevidel som 
nazivo, nemozem posudit, neviem ako funguje.

-- 

S pozravom,
Dusan Zatkovsky



Další informace o konferenci Linux