ADSL + pevne IP adresy

Peter Gaal gaal na ynet.sk
Pondělí Červenec 11 12:52:17 CEST 2005

Zdravim.

Dostali sme od providera (Slovak Telecom) dve vonkajsie pevne IP navyse na
ADSL linke, ale to uz nevedia poradit, ako to nastavit, aby sme tam mohli
dat server a vsetko dobre fungovalo. Mame modem alcatel speedtouch 510i,
ktory vie NAT, nejaky routing, DHCP,... a ma v sebe switch so 4 ethernet
portami.
Adresa, ktoru dostane modem po pripojeni, je x.x.x.221 (neviem z hlavy
presne tie cisla). Pevne IP adresy, ktore mame pridelene navyse, su cisla na
konci 220 a 223.
Podla telecomu to ten modem vraj nezvladne preroutovat a poradili nam, aby
sme modem pouzili v rezime bridge a skusili to spojazdnit so softverovym
PPPoE klientom. Rad by som bol ale, keby sa dalo toto spravit cez modem
nejako, modem urcite skor osetri problemy pri vypadku a reconnect. V krajnom
pripade rozbehnem to aj na linuxe, snad problemy s reconnectom nejako
vyriesim. Vtedy predpokladam, ze bude 221-ka IP na routeri a to budem musiet
cez bridge prepojit ppp interface na ethernet, aby isli IP-cky .220 a .223,
kedze medzi nimi nie je ziadna brana.
Sorry, ak uz tieto otazky boli niekde zodpovedane, ale v archive
vyhladavanie nefunguje teraz.
Dobredu vdaka za akukolvek radu.

Peter Gaal