Cyrus IMAP master a backup

Petr Vyhnal konfera na simerion.net
Úterý Červenec 12 14:55:18 CEST 2005

Zdravim,

premyslim ted nad jednim problemem a zatim jsem nenalezl uspokojive
reseni. Mam mailserver s cyrusem, postfixem a myqsl. K tomu mam druhy
server, ktery by mel slouzit jako zalozni a v pripade umrti prvniho bude
schopen zastat jeho misto. Nejde mi o nejake super HA reseni. Vice mene
mi staci replikace tak 1x - 2x denne. Samozrejme lepsimu se branit
nebudu :-) Replikace mysql by nemela byt zase takovy problem, podle meho
by stacilo dumpnout databazi na master serveru, preklopit na backup a
nalit do tamniho mysql. Veci, ktera mi trosku dela potize je samotny
cyrus. Rad bych se totiz vyhnul nutnosti zastavit server a nechat ho
vypnuty celou dobu co se klopi data. Napadlo me zkusit nejak donutit
cyrus pracovat duplicitne. Tzn, aby zaroven se spoolem na master serveru
to same provadel se spoolem na backupu, ktery bych namapoval treba pres
nfs. Obdobne pak s cyrusi databazi, ale netusim, jestli je mozne ho k
necemu podobnemu prinutit. Taky bych se pokud mozno rad vyhnul
patchovani cyruse. Precijenom radsi pouzivam otestovany distribucni
balicky nez na kolene sesmolene zrudicky s buhvi jakymi buhvi jak
spolehlivymi patchi. Mate nekdo napad jakym smerem se vydat?

Debian 3.1 Sarge
Cyrus 2.1.18

Diky za kazdy napad

Rudiik