offtopic: IP accounting

Petr Hvězda petr.hvezda na unistav.cz
Středa Červenec 13 10:46:23 CEST 2005

Zdravim,

jelikoz jsem stravil nekolik dni a nekolik probdelich noci nad hledanim
vhodneho nastroje na mereni protecenych dat a nemohl jsem nic vhodneho
nalezt, ptam se tedy zde.

Pozadavaky:

- Pocitani dat, ktere jdou jen z Internetu do LAN (nechci aby to pocitalo
data v ramci LAN, takovych produktu jsem nasel hodne)

- Stejne tak nechci pocitat data ktere odejdou z LAN do Internetu

- Pocitani dat na jednotlive IP (napr. denne, tydne)

- Pocitani dat sumarne za mesic na jendotlive IP

- Vytvoreni nejakych jednoduchych statistik do www rozhrani, aby se na to
mohli uzivatele podivat

Vyzkousene produkty:

ntop - nechodi se vzhledem k tomu, ze protecena data nikam sumarne neuklada
a po restartu serveru jsou v *****

IP accounting - nevyhovuje z hlediska toho, ze pocita veskera data, tj. i v
ramci LAN

Hotsanic - tento taky nevyhovuje, protoze vytvari grafy, ale nikde presna
data, kolik kde a od koho.

Bylo toho samozrejme mnohem vic, ale nema smysl zde vsechno vypisovat.

Situace:

ADSL linka s omezenym poctem stazenych dat/mesic.

Uzivatele se chteji kouknout, kolik ze uz z daneho limutu maji odsurfovano.

Zaroven jejich nadrizeni by radi vedeli, kdo je to ten chronicky stahovac,
ktery sezere vsechny data pro sebe :o).

Verim, ze nekdo jiz podobny problem resil a nasel nejaky produkt, ktery tyto
potreby uspokojil...

Ja googlil, ale marne...

--

Petr Hvezda