Mandrakistovy dojmy z FC4

Petr Kolar Petr.Kolar na vslib.cz
Pátek Červenec 15 11:46:15 CEST 2005

Radek Vybiral <Radek.Vybiral na vsb.cz> wrote:
> Nevím, už jsem gruba měl nainstalovaného několikráte na pokusných
> strojích, ale prostě my chybí chytrosti co dělat když se nedaří a toho
> helpu, co grub nabídne, se vždycky leknu :) a nevím co použít...

Grub ma predevsim naprosto debilni dokumentaci (aspon pro mne), coz je
ale u dokumentace ve formatu info pravidlem:

Na uvodni strance se clovek dozvi, ze to je "flexible and powerful boot
loader program for PCs", v Introduction neni nic, jen odkazy na dalsi
ctyri polozky, z nichz v prvni si clovek muze precist, co to vlastne ten
boot loader je, a znovu si zopakovat, ze Grub je "powerful" a ze "One of
the important features in GRUB is flexibility" a zjistit, co se dozvi
v dalsich kapitolach (historie, postoje Grubu za valky, ze ho musel
nekdo NAPROGRAMOVAT, co si lide mysli o boot loaderech, atd.). Instalace
je popsana naprosto mlhave, clovek poradne nevi, kdy se popisuje instalace
balicku s Grubem, kdy nakopirovani potrebnych souboru do boot adresare a
kdy instalace vlastniho boot sektoru se stage1 loaderem. Slusny dil
prace na zwindowsovateni dokumentace...

Fedora navic instaluje Grub vzdy do MBR, nedela zalohu puvodniho MBR a
pro jinou instalaci Linuxu udela do grub.conf spatne polozky (pouzije
chainloader).

Az na priblble cislovani oddilu je Grub lepsi nez lilo, ale ten kulturni
sok pri seznamovani s Grubem je dost tezko prekonatelny.

S pozdravem
--
                          ***  Petr Kolar  ***
   Department of Applied Informatics, Technical University of Liberec