Problém s grafikou

luculus na seznam.cz luculus na seznam.cz
Sobota Červenec 16 14:18:18 CEST 2005

Dobrý den,

včera jsem poprvé zkoušela nainstalovat Linux, konkrétně Mandrake
10.1. Bohužel mám v Xkách potíže se zobrazováním - je v pořádku
jen když nastavím rozlišení 1024x480, které je ale dost
nepoužitelné:-( Při rozlišení 1024x768 je obraz rozhozený (některé
části se zobrazují dvojitě, blikají apod.), 800x600 znamená úplně
černou obrazovku. Mám grafiku ATI Rage 128 Pro, už jsem zjistila, že
jsou s ní občas problémy, ale zatím mi nic nepomohlo - ani hraní si s
Modelines, ani nastavení ChipID. Věnovala už jsem tomu bez úspěchu
spoustu hodin, teď už jsem opravdu v koncích. Abych nezapomněla to, co
je pravděpodobně nejpodstatnější - při každém startu X Windows (i
v rozlišení 1024x480) mi to vypisuje mimo jiné:

(==) Using config file: "/etc/X11/xorg.conf"
Using vt 7
(EE) Failed to load module "/usr/X11R6/lib/modules/extensions/libglx.a"
(once only module, 135962511)
(WW) R128(0): Failed to set up write-combining range
(0xd4000000,0x2000000)
(EE) R128(0): No DFP detected
(WW) R128(0): Failed to set up write-combining range
(0xd4000000,0x2000000)

Pokud by se našel někdo, kdo mi poradí, budu opravdu vděčná...