Krize po updatu: No root device found

Petr Kolar Petr.Kolar na vslib.cz
Pondělí Červenec 18 13:37:49 CEST 2005

Oak <oak.brno na seznam.cz> wrote:
> Dále jsem našel příspěvek:
> * popisující stejný problém, autor ho vyřešil, ale nepopsal, prý něco
> špatně v configu
> * příspěvek tvrdící, že problém je v tom že rootovský disk (reiserfs v
> mém případě) je připojen jako ext2, což by potvrzoval i výpis na mé
> obrazovce na řádku:

> Dále jsem zkoušel zkopírovat initrd z bootovacího CD do /boot a také
> jádro (mimochodem názvem úplně stejný jako existující), vytvořit nový
> záznam v GRUBU a nabootovat toto - se stejným výsledkem!!

To by bylo divne, kdyby to fungovalo, initrd z CD (pokud tam vubec je)
slouzi mj. pripojeni / z CD, zatimco vy potrebujete pripojit jako / oddil
z disku s tim raiserfs.

Zkuste vyrobit nove initrd:

mv /boot/initrd-$verze.img{,.bad}
mkinitrd --preload=modul1 --preload=modul2 /boot/initrd-$verze.img $verze

- jenom musite zjistit, jake moduly a v jakem poradi tam nacpat.
K inspiraci si muzete rozbalit initrd od starsiho fungujiciho jadra:

mkdir adresar && cd adresar && gunzip < /boot/initrd-$verze.img | cpio -imd

(pokud je to gzipovane cpio) a podivat se, co tam je. Pripadne zkusit
neco doplnit podle vypisu lsmod. Napr. ja mam relevantni radky z lsmod
takoveto:

ata_piix                9413  3
libata                 46917  1 ata_piix
scsi_mod              146313  2 libata,sd_mod

a mkdinitrd je
--preload=scsi_mod --preload=sd_mod --preload=libata --preload=ata_piix

S pozdravem
--
                          ***  Petr Kolar  ***
   Department of Applied Informatics, Technical University of Liberec