Opět zlobí Gentoo - tentokrát neaktivuje RAID1

Petr Bravenec pbravenec na solartec.cz
Středa Červenec 20 21:25:49 CEST 2005

Radomir Fojtik napsal(a):

>Dobrý den,
>
>zkuste pouvažovat nad možností v /etc/conf.d/rc
>
># UDEV OPTION:
># Set to "yes" if you want to save /dev to a tarball on shutdown
># and restore it on startup.  This is useful if you have a lot of
># custom device nodes that udev does not handle/know about.
>
>RC_DEVICE_TARBALL="yes"

Zkusil jsem vyřadit udev ze hry úplně. Nicméně nemám pocit, že by za
nefunkční
raid mohlo udev. I když na jiných systémech (RH, FC) nepotřebuju žádné
parametry
pro kernel, přidal jsem ještě parametr pro raid (výpis z dmesg):

Kernel command line: root=/dev/ram0 init=/linuxrc ramdisk=8192
real_root=/dev/sda3 md=5,/dev/sda5,/dev/sdb5
md: Will configure md5 (super-block) from /dev/sda5,/dev/sdb5, below.
md: raid1 personality registered as nr 3
md: md driver 0.90.1 MAX_MD_DEVS=256, MD_SB_DISKS=27
....... tohle už asi dělá udev:
devfs_mk_dev: could not append to parent for md/5
md: md5 stopped.
md: md5 stopped.

Chybí mi tam něco ve smyslu (opsáno z FC2):
md: Autodetecting RAID arrays.
md: autorun ...
md: considering hdc3 ...
md:  adding hdc3 ...

Pohled do zdrojáku md.c napovídá, že pro spuštění autodetekce potřebuju
volat nějaké
ioctl, tuším, že gentoo kdesi v initrd raid úplně ignoruje....

Čím startuje FC raid a co bych měl dotlačit do gentoo, co tam ted nemám?

Petr Bravenec

--

email: pbravenec na solartec.cz
telefon: +420 777 566 384