Opět zlobí Gentoo - tentokrát neaktivuje RAID1

Petr Bravenec pbravenec na solartec.cz
Středa Červenec 20 22:08:21 CEST 2005

Petr Bravenec napsal(a):

> Zkusil jsem vyřadit udev ze hry úplně. Nicméně nemám pocit, že by za
> nefunkční
> raid mohlo udev. I když na jiných systémech (RH, FC) nepotřebuju žádné
> parametry
> pro kernel, přidal jsem ještě parametr pro raid (výpis z dmesg):
>
> Kernel command line: root=/dev/ram0 init=/linuxrc ramdisk=8192
> real_root=/dev/sda3 md=5,/dev/sda5,/dev/sdb5
> md: Will configure md5 (super-block) from /dev/sda5,/dev/sdb5, below.
> md: raid1 personality registered as nr 3
> md: md driver 0.90.1 MAX_MD_DEVS=256, MD_SB_DISKS=27
> [...]
Takže si sám odpovím.
Stáhnul jsem si balíček mkinitrd z produkce RH, se shellem nash.
V nash je příkaz raidautorun, který dokáže RAID nastartovat.
Kdybych se neměl možnost mrknout, jak si s linuxovým raidem poradila
zkušenější konkurence, asi bych neměl šanci raid rozchodit vůbec.

Nechci být jedovatý, ale nedávno zde kdosi zminoval, že Gentoo je vhodný
jen pro linuxové guru. Jestliže Gentoo nedovede sám o sobě nastartovat
nativní
raid a nikdo z vývojového týmu tuto skutečnost ani nezaznamenal, protože v
dokumentaci o tom není ani slovo (a posledních deset hodin jsem strávil
zabořený
v googlu, v dokumentaci, v chybách, ve forech...), pak Gentoo není
vhodný ani pro
guru, Gentoo prostě není vhodný. Dokumentace je špatná, Gentoo je nedodělek
a toto není FUD. Podle dokumentace Gentoo nerozjede ani guru. Gentoo je
ztráta času.

Naneštěstí je pro mě Gentoo momentálně natolik zajímavý, že mu ten čas
se skřípěním
zubů a s maximálním sebezapřením obětuju :-(

No nic, tak jsem se vyplakal, jdu si vyrábět vlastní initrd namísto
dokumentací
doporučovaného genkernel. O případném dalším postupu budu informovat.

Petr Bravenec

--

email: pbravenec na solartec.cz
telefon: +420 777 566 384