analyza maillog

Miroslav BENES miroslav.benes na zdas.cz
Čtvrtek Červenec 21 10:16:27 CEST 2005

Přeji krásný den !

Můžete mi prosím poradit, co se dá použít na analýzu logu sendmail-u ?
To co jsem zatím našel se buď zabývá jen "top 20" odesilatelů / příjemců
a objemů, resp. se udělá analýza kompletní, ale výsledkem je 16 MB html
soubor (projekt mailmgr), který se načítá dlouho a stejně je nepřehledný.

Ideální vlastnosti :

 - statistiky počtu / objemů pro jednotlivé uživatele
 - podrobné přehledy pro jednotlivé uživatele (kdy, od koho/komu, jak
velké)  + seznam všech e-mailů, na které byl mail doručen (při hromadném
doručování)
 - přehledy "top" počtu mailů / celkových objemů - jak na straně
odesilatele tak i příjemce

Případně jak řešíte problém, když uživatel zavolá a zeptá se : "Odesílal
jsem materiály našemu obchodnímu partnerovi na adresu pepa.novak na xxx.cz,
ale on tvrdí, že mu nic nedošlo. Můžete to zkontrolovat prosím ?"
Zatím to řeším tak, že ručně prohlížím log a hledám, co na tu adresu
odešlo v čase, který mi byl přibližně zadán. Ale vzhledem k velikosti
logů je to docela o ničem.

Předem díky za tipy