vektorová grafika pod linuxem (zkušenost se Sodipodi)

Ing. Karel Babka dekls na volny.cz
Sobota Červenec 23 11:48:03 CEST 2005

Zdravím,

potřeboval jsem onehdá splodit nějaké pozvánky, podklad bitmapa, přes to
text. Gimp jsem zavrhl, písmo v bitmapě není to pravé ořechové, volba
padla na Sodipodi, už pro (inzerované) podobné ovládání s Gimpem.
Pracovalo se v tom hezky, na obrazovce to vypadalo pěkně, ale výsledek
byl tristní. Možnost exportu jen PDF a postscript. Formát .SVG na
nátisku nikomu nic neříkal. Zvolil jsem postscript a odnesl to tiskařom.
Obrázek, původně 600 dpi, byl sotva v náhledové kvalitě, písmo
kostrbaté. Tudy cesta nevede.

Těžiště využití Sodipodi, podobně jako Gimpu, je zřejmě ve vystavení
práce na monitoru, nikoli v pre-pressu.
Máte někdo zkušenost s open-source vektorovou grafikou, použitelnou pro
předtiskovou přípravu? Jak je na tom v současnosti xfig či kontour?
Veškeré příspěvky na tohle téma zde v konfeře jsou cca 2 roky staré,
jinam jsem se, kvůlivá českým fontům, nedíval.

Díky

--
Ing. Karel Babka                +420 377 430 586
fa Dekl&syn                     +420 606 268 746