�Office.org

Ing. Karel Babka dekls na volny.cz
Sobota Červenec 23 23:10:12 CEST 2005

Martin Bajer napsal(a):

>1. V GIMPu lze jiz vlozeny text libovolně editovat, posouvat, otacet
>atp., lze s nim pracovat i jako s vektorem, podpora antialiasingu.

Tak tohleto jsem nevěděl.

> Fonty
>lze snadno pridavat nakopirovat do ~/.gimp/fonts. Dopracovat se k
>vysledku je pracnejsi nez u ryze vektoroveho programu, ale u pozvanky se
>to ztrati. Ulozit do .xcf, hotove exportovat do .png

Hm, .png, to je ztrátová komprese, ne?  Na monitoru to nevadí, ale pro
tisk? I když jde 'jen' o pozvánku či novoročenku, mělo by to mít plnou
kvalitu, předloha alespoň 600dpi, vrásky mi dělá i převod RGB -> CMYK.
Tedy Photoshop to převede perfektně, ale to mohu rovnou dělat ve Windows
a v Corelu, a nemít tyhle starosti, že.

>2. Sodipodi je podle stranek mrtvy projekt. Jeho pokracovanim je
>Inkscape http://www.inkscape.org/

Škoda. Ovládání intuitivní, alespoň většinu (toho základního), co jsem
si pamatoval z CorelDraw, jsem zde celkem rychle našel.

>3. OpenOffice.org Draw

OO používám, když mám před sebou něco jako technický výkres, tzn. čáry,
geometrické obrazce a málo písma, resp nezáleží na jeho grafickém
podání. Když mám udělat nějakou grafiku, kde na písmu záleží, je, IMHO,
OO nepoužitelné.

Díky za impuls. Podíval jsem se mezitím i na
www.linuxlinks.com/Software/Graphics/Drawing, vektorových nástrojů je
tam až moc na to, aby to jedinec všechno vyzkoušel sám.

--
Ing. Karel Babka                +420 377 430 586
fa Dekl&syn                     +420 606 268 746