vektorová grafika pod linuxem (zkušenost se Sodipodi)

Ondrej Tuma konference na webjet.cz
Neděle Červenec 24 18:10:46 CEST 2005

Donbrý den,

Snad Vám pomohou mé praktické zkušenosti:

Sodipodi je celkem slušný ale bohužel už mrtvý, narazil sem ovšem na
svg, u kterého mě sodipodi zachánilo - záhy vysvětlím. Jinak jsem v něm
dělal i plakát, který šel do diskárny jako png - vše v pohodě ;) Jen byl
kapínek velkej :D V SVG mám třeba i loga atd. Corel si se SVG
bezproblému poradí, problém je u fontů - když náhodou dotyčné fonty
studio nemá ...

inkscape - dobrý nástupce sodipodi. Velmi dobře se v něm dělá.
"technický výkres" sem dělal v něm i sodipodi, inkscape je na to vybavenější.
Export opět do png bezproblémový. Problém inkscapu je velké množství
objektů. Když sem penguinovi v svg dělal tričko, tak sem musel v
sodipodi, neboď inkscape zabral neuvěřitelné množství času CPU i paměti
(jak na linuxu tak ve win).

gimp2 má nyní velmi dobře připravené nástroje pro tvorbu plakátů,
pozvánek a jiných tiskovin - takže práce s písmem je opravdu stejná jako
s vektorovými protějšky ;)

scribus - dobrý nástroj pro tvorbu jakýchkoli tiskovin :) Sám sem v něm
připravoval nějaká pdfka a to i pro tisk na baravný laserovce, umí
rozeznávat generování pdf pro tisk a pro monitor, pokud se nepletu,
můžete mu definovat i vlastní barevná schémata.

Mezi velmi schopné vektorové editory, ovšem pro jiné účely, patří také dia.
V něm sem zatím dělal jen nějaká UML schémata.

xfig a catch(myslím) sem zkoušel, ale z hlediska ovládání to pro mě byla
naprostá utopie, mnoho lidí v nich ale stále pracuje :)

--
Ondrej Tuma

Unix-like system is the best operation system from the top of the world.
I'm lucky BSD and linux user. :) Use unix-like, be free. :)

www.blackmouse.biz       www.radioakropolis.cz            hash.webjet.cz
ICQ: 107760454          JABBER: mcbig na jabber.cz   MSN: ondra.tu na atlas.cz