CAD software / spusteni / pouzitelnost - delsi

Peter Cernoch pcernoch na volny.cz
Pondělí Červenec 25 14:40:36 CEST 2005

Hezky den vsem,

potreboval bych trochu pracovat s nejakym CAD programem, ale
nejak mam na svem Suse 9.1 problem vubec neco spustit.
Jestli by mi nekdo poradil jak problem vyresit, hodne by mi pomohl.

Dva pripady nespustitelnosti:

1) graphiteone

spousta chybovych hlasek:

 > graphiteone
Traceback (most recent call last):
   File "/opt/GraphiteOne/lib/graphiteonesplashscreen.py", line 16, in ?
     from qt import Qt
   File "/opt/GraphiteOne/lib/qt.py", line 50, in ?
     import libqtc
ImportError: /opt/GraphiteOne/lib/libqtcmodule.so: undefined symbol:
PyUnicodeUCS2_FromUnicode
Traceback (most recent call last):
   File "/opt/GraphiteOne/lib/graphiteone.py", line 15, in ?
     from graphiteoneapplication import GOneApplication
   File "/opt/GraphiteOne/lib/graphiteoneapplication.py", line 17, in ?
     from qt import QString
   File "/opt/GraphiteOne/lib/qt.py", line 50, in ?
     import libqtc
ImportError: /opt/GraphiteOne/lib/libqtcmodule.so: undefined symbol:
PyUnicodeUCS2_FromUnicode

Rika to nekomu neco?
Hledal jsem reseni na netu, ale narazil jsem jen na naznak ze by
mohla pomoci kompilace Pythonu ze zdrojaku s vhodnym parametrem,
ale vdy to bylo jen "mlzeni".

2) lignumcad

hlaska:

cannot open file "/usr/X11R6/lib/X11/XftConfig"

Bohuzel, reseni je tady asi v nedohlednu protoze hodne systemu dnes
pouziva jinou spravu fontu.
Nicmene, ten aspon spustim ale nasleduje chybova hlaska o
nepouzitelnosti fontu a aplikace je ukoncena.
Vytvoreni prazdneho Xft... nebo i s obsahem jmen fontu nevede k cili,
vypis o neexistenci souboru size zmizi ale stale se upozornuje na
potrebu konfigurovat Qt a pak - konec.

Zatim mi funguje jen BRL-CAD, ale ten bohuzel neni moc interaktivni,
nicmene aspon neco.

OpenCASCADE se mi nepodarilo ani nainstalovat. Vlastne, oklikou ano
(preskocenim standardni instalace, pouzitim primo setup.jar a  upravenim
spusteciho shellu).
Ale i kdyz se pak povede ziskat nejaky naznak prostredi, na mys nebo
klavesnici neni reakce. (Asi delam neco spatne.)

Jeste bych mohl zkusit qcad, ale vzhledem k tomu ze demo je
nutne kazdych 10 minut restartovat nema pro mne smysl.

Vite nekdo o nejakem free, interaktivnim CAD-u fungujicim pod Suse?
Chci jej jen pro sebe, "na hrani", takze nic komercniho nepripada
v uvahu.
Doted jsem pouzival OODraw, diky vektorovemu kresleni je to
docela dobry nastroj ale ne vzdy je vhodny.

Rad bych kdyby byla moznost delat 3D objekty a exportovat je nejlepe
do VRML, ale to uz asi chci hodne...
(i kdyz, BRL-CAD to docela umi :-) ).

Dotaz pro zkusene - jak je to s pouzitelnosti blenderu pro podobne
ucely (namodelovani nejake konstrukce, soucastky, bytu)?
Existuje nejaka vhodna ucebnice / tutorial kterou by jste doporucili?

3D grafikou jsem zatim prakticky "nepoznamenany" takze neni
problem se (bez predsudku) neco noveho naucit.

Moc dekuji za kazdy tip.

Petr