CAD software / spusteni / pouzitelnost - delsi

Petr Karhan petr.karhan na worldonline.cz
Pondělí Červenec 25 16:57:29 CEST 2005

Zdravim..

25/07/05 14:40, pcernoch na volny.cz napsal(a):

> Jeste bych mohl zkusit qcad, ale vzhledem k tomu ze demo je
> nutne kazdych 10 minut restartovat nema pro mne smysl.
neni pravda, pokud si qcad kompilujete sami, tak jede normalne, bez
omezeni. Na gentoo bez problemu.

> Vite nekdo o nejakem free, interaktivnim CAD-u fungujicim pod Suse?
> Chci jej jen pro sebe, "na hrani", takze nic komercniho nepripada
> v uvahu.

pak by mozna postacovala free verze cycas:
http://www.cycas.de/

> Rad bych kdyby byla moznost delat 3D objekty a exportovat je nejlepe
> do VRML, ale to uz asi chci hodne...
> (i kdyz, BRL-CAD to docela umi :-) ).

a vcem to vrml budete na linuxu prohlizet ? :)))

> Dotaz pro zkusene - jak je to s pouzitelnosti blenderu pro podobne
> ucely (namodelovani nejake konstrukce, soucastky, bytu)?
> Existuje nejaka vhodna ucebnice / tutorial kterou by jste doporucili?

Blender urazil uzasny skok vpred a pokud vam na 2D staci qcad, blender
na 3D postaci zcela jiste. Pro profesionalni praci mu podle me schazi uz
pouze pouzitelne snapovani a komunikace se standardnimi formaty (dxf nebo prave
to vrml)

navody:
http://www.blender3d.cz/
http://www.sweb.cz/blender/
http://www.sluxweb.net/

> 3D grafikou jsem zatim prakticky "nepoznamenany" takze neni
> problem se (bez predsudku) neco noveho naucit.

mate pred sebou uzany svet :)

> Moc dekuji za kazdy tip.

dalsi linky:
http://www.tech-edv.co.at/lunix/CAD.html
http://pfrostie.freeservers.com/cad-tastrafy/
http://www.freelists.org/cgi-bin/webpage?webpage_id=cad-linux
http://www.upfrontezine.com/Linux/?CADINFONETreferral
http://www.linuxsoft.cz/sw_list.php?id_kategory=45

ale krome projektu jiz vyse zminenych (zde a v predchozim mailu) jsem s
jinymi projekty nijak zvlast neuspel.
tedy vlastne toto zde jeste nezaznelo:
http://www.wings3d.com/

> Petr>