gcc a datove typy na AMD64

Úterý Červenec 26 21:43:47 CEST 2005

On Mon, 25 Jul 2005, Ladislav Vaiz wrote:

> na ia32 mi bezi program, ktery si uklada datove struktury do souboru 1:1.
> [...]
> Prepsani zdrojaku je az posledni moznost, ktere bych se rad vyhnul.

Nutnost ty zdrojaky jednou prepsat vznikla v okamziku, kdy to nejake PRASE
naprogramovalo tak, jak je to naprogramovano.

Pokud se nejedna o soubory z principu uzce svazane s nejakou konkretni
architekturou (napr. spustitelne soubory), pak je u ukladani dat do
binarniho formatu nezbytne predem pocitat s tim, ze nelze obecne do toho
souboru placat data tak, jak lezi v pameti.

I kdybyste to GCC nejak oblbnul, aby sedely velikosti typu, tak to zase
pro zmenu prestane fungovat napriklad v okamziku, kdy to bude potreba
zprovoznit na masine, co je big-endian a uklada vicebajtove hodnoty
v opacnem poradi nez x86.