OT: zivotnost DVD a CD jako zalohovaciho a archivacniho media

Martin Šanda martin.sanda na balustrada.cz
Středa Červenec 27 13:58:35 CEST 2005

Dne st 27. července 2005 12:33 oldfrog napsal(a):
-> 2. jaky vliv ma zpusob ulozeni na zivotnost? zajima me predevsim ulozeni
-> v pevnych boxech
-> se svislimi prihradkami versus uzlozeni do prenosneho kufriku s pruznymi
-> slidy na zasunuti CD

Kdesi(MFD ?) jsem četl výsledky testu životnosti CDR a DVDR. Vyplynula z nich
zajímavá věc, a to, že pálená média moc nevydrží na přímém slunečním světle.
U testovaných disků bylo rozmezí od deseti do několika set hodin, což ale
taky není nijak moc.

K tomu mám i osobní zkušenost. Pálené CD zapomenuté na poličce u okna asi
měsíc prakticky nebylo možné přehrát. (bylo to hudební CD) Byly na něm
doslova stovky chyb.

Takže asi hlavně skladovat v uzavřené a neprůsvitné škatuli.

--
S přáním mnoha dobrých věcí
Martin Šanda

Student DU na FF UK: http://udu.ff.cuni.cz
Redaktor časopisu Bratrská rodina: http://www.cb.cz/rodina/
HomePage: http://www.balustrada.cz/osobni/
Nezavirováno -> mým operačním systémem je Linux
Přesnost je v každém případě ku prospěchu kráse a správné uvažování jemnému
cítění.
				David Hume