OT: zivotnost DVD a CD jako zalohovaciho a archivacniho media

Daniel Hrbac talk na advokati.biz
Středa Červenec 27 22:02:45 CEST 2005

oldfrog <mailto:oldfrog na volny.cz> wrote:
> My pouzivame DVD-R Verbatim 4,7 GB 16x (modrofialova vrstva).
>
> Muze DVD poskodit lihova fixa, kterou medium popisuju?

pokud budete popisovat na té správné straně tak ne. :-)

> Jako vypalovaci mechaniku ted pouzivame uplne obycejnou LG,
> ale bude se porizovat nova. Je vhodnym kandidatem Plextor?

plextor na CD určitě.
na DVD spíš TEAC. nekazí média, resp. kazí méně než ostatní. nicméně
umírají ale není problém s reklamacemi. jedno takové mám měněno už
dvakrát vždy za novější model.

> A co rychlost vypalovani?  Ma smysl vypalovat pomaleji nez 16x?

záleží na médiích a na účelu.
poté co naběhly 16x média byly hodně velké problémy s přehratelností v
různých stolních přehrávačích. dnes už ty technologické problémy jsou
určitě vyřešeny u verbatimu, osatní jsme prozatím neriskovali. přesto
pokud něco děláme, tak to smažíme co nejpomaleji.

zdraví,

--

Daniel Hrbac
talk na advokati.biz