Sprava digitalnich fotek

Oak oak.brno na seznam.cz
Čtvrtek Červenec 28 15:28:45 CEST 2005

Dobrý den,

já jsem k SW na správu fotek doposud velmi skeptický, protože většinou
tyto programy ukládají informace do své proprietární databáze, ačkoli by
mohly použít META hlavičku (či exif či jak se tomu u JPEGů říká) přímo
dané fotografie, a tak např. komentář (a jiné informace) navždy spojit s
fotografií s možností využití např. při prohlížení v jiném programu, při
tvorbě spořiče, při použití na webu, při indexaci v desktopovém
vyhledávači, atd. Dokonce i když pak fotky někomu ukazujete v laptopu,
Vaše informace přiložené pomocí těchto programů tam nebudete mít, pokud
jste si album vytvořili ve stolním počítači (až na vyjímky, které umí
pracovat i s celými alby, ale to neřeší ostatní problémy).

Takže já osobně si doposud organizuji své fotografie na disku sám pomocí
adresářové struktury a jednoduchých prográmků či pluginů, které mi
pomáhají je přejmenovávat a měnit informace v hlavičce. Prohlížet je pak
lze v čemkoli, já si např. oblíbil ImgView.

Pokud jste někdo objevili prohlížeč/"fotoalbumátor" který komentář
ukládá přímo do JPEGU a nejlíp i skupinu (např. při využití některého
nespecifického pole hlavičky JPEGu), tak prosím uveďte link, rád
vyzkouším něco nového.

S pozdravem,

Libor Dub