Omezni velikosti adresare

Jan Houstek Jan.Houstek na mff.cuni.cz
Čtvrtek Červenec 28 18:07:52 CEST 2005

Ing. Radek Žuja wrote:

 > Teoreticky by se to tak dalo, ale zdá se mi to při tom množstní dosti
 > šílené

No, záleží na tom, co to je za data, jak se s nimi pracuje a zda je
možné nějak rozumně kontrolovat, aby v daném adresáři byl daný vlastník
nebo skupina. Pokud ano, je to hračka

* 5000 uživatel není pro systém kvót žádná výzva na žádném filesystému,
který je podporuje, a pokud byste to chtěl opravdu hrotit (mít těch
userů třeba milion), tak použijte XFS, které má kvóty jako součást
žurnálových metadat a je připravené na to, že jich bude mnoho

* pokud se vám nechce mít v systému 5000 uživatel, nikdo vás nenutí,
stačí aby ty soubory měly nějaké uid/gid, pro které nastavíte kvóty

-- Honza Houštěk