Omezni velikosti adresare

Jan Houstek Jan.Houstek na mff.cuni.cz
Čtvrtek Červenec 28 18:11:49 CEST 2005

Libor Chocholaty wrote:
> To narazime na to, co jsem zjistoval pred casem, jak zaridit, aby po
> nakopirovani do nejakeho adresare soubor zmenil vlastnika na vlastnika
> onoho adresare.

Pokud nelze nějak jednoduše definovat, jak je přesně s těmi daty
manipulováno, aby se mohla rozmyslet každá operace, tak se to rozumně
zajistit nedá.

Dá se hrábnout do kernelu (pořád bude jednodušší tohle, než dodělat
per-directory kvóty), nebo nad tím periodicky pouštět nějaký skript,
který to neustále opravuje (což není příliš elegantní).

Pokud ovšem s těmi daty manipuluje výhradně nějaká serverová aplikace
(např. samba), tak se v její konfiguraci dá poměrně snadno kýženého
stavu dosáhnout.

-- Honza Houštěk