OpenSSL, Debian a default CApath

Vaclav Stepan w na zona64.cz
Středa Červen 1 18:34:40 CEST 2005

Dobre odpoledne,

nekolik hodin si hraju s nasledujicim, bud jsem nekde neco osklive
prehledl, nebo nevim. Pripada mi, ze to je skoro ta nejdulezitejsi
vec a nikde na to proste ne a ne narazit...
Muzete mne prosim nekdo postrcit spravnym smerem?

Jde o tohle:
Na Debianu Woodym (z vetsi casti) mam OpenSSL 0.9.6c a aplikace, ktere
se snazi provest overeni pres SSL. Certifikat druhe strany je podepsany
certifikacni autoritou, jejiz certifikat mam, z neho hash a oboje hozeny
do /etc/ssl/certs/

Kdyz hodim:
openssl s_client -connect kamsi:https=20

Tak v zaveru dostanu:
Verify return code: 21 (unable to verify the first certificate)

Kdyz rucne specifikuji CApath:
openssl s_client -CApath /etc/ssl -connect kamsi:https

tak to korektne korenovy certifikat najde a overi.
Kdyz se na openssl podivam pres strace, tak pri pouziti CApath option
se casem objevi:

stat64("/usr/lib/ssl/certs/f73e89fd.0", ...) = 0

Coz je v poradku. Pokud tam CApath neuvedu, jen se na zacatku nacte
openssl.cnf, ale proste si vubec do /etc/ssl nesahne.

V openssl.cnf ani man strankach nic jako CApath neni. Co s tim?

Predem dekuji

Vaclav Stepan
--
Vaclav Stepan