Verejne adresy za privatni podsiti

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek PaJaSoft na FoNet.Cz
Pátek Červen 3 15:34:09 CEST 2005

Martin Calko <mailto:calko.martin na cpost.cz> wrote:
> Domnivam se, ze koncova stanice s verejnou adresou na svem
> rozhrani by
> mela mit jako vychozi branu adresu ze stejne podsite. Jak ale zaridit

	Domnívám se, že ve slušných končinách je toto povinností...

> aby router tehoz segmentu verejnou adresu mit nemusel?

	Tak o tomto slyším poprvé, je pravda, že zřejmě nějakými magickými
zaklínadly na úrovni routování, lhaní v ARP tabulkách apod. by šly jistá
kouzla, ale já radši obětuji trochu adres a udělám to pořádně a srozumitelně
i pro ostatní v té síti se pohybující...

	Na stranu druhou si myslím, ze pokud to dovolují okolnosti, tak
udělat mapování (ano NAT) 1:1 na tom routeru, kde to poprvé leze do
privátních rozsahů a celý zbytek sítě mít POUZE na privátních rozsazích (a
prostoru je dost) není úplně špatný směr, jak se ubírat...