RAID 1 problem na Debianu

Petr Balas petr-news na balas.cz
Úterý Červen 7 23:54:11 CEST 2005

Lubomír Vogl wrote:

> ano vsechny

> neco:~# mdadm --misc --examine /dev/hda4
> /dev/hda4:
> Magic : a92b4efc
> Version : 00.90.00
> UUID : b5e9491d:ce7e4276:587c25c9:6786f2ce

stejne u obou t.j. OK

> Creation Time : Sat Feb 12 11:43:14 2005
> Raid Level : raid1
> Raid Devices : 1
> Total Devices : 2
> Preferred Minor : 2
>
> Update Time : Tue Jun 7 14:24:19 2005
> State : clean
> Active Devices : 1
> Working Devices : 2
> Failed Devices : 0
> Spare Devices : 1

Toto se tvari ze aktivni je jeden disk a druhy byl pridan jako spare
(zatim nepouzity disk co nabehne po vypadku). Toto je sice naprosto
nesmyslna konfigurace ale formalne spravna :-).
Dle me dokumentace by melo jit zmenit pocet aktivnich disku pomoci --grow
ale radeji doporucuji si zazalohovat data :-). BTW pri vytvareni pole s
jednim aktivnim diskem musel mdadm kricet ze to neni dobry napad.

--
Petr Balas - petr at balas dot cz