Verejne adresy za privatni podsiti

Úterý Červen 7 22:03:53 CEST 2005

On Tue, 7 Jun 2005, Dalibor Straka wrote:

> Mam 1Mbit a hodne si rozmyslim, jestli budu kopirovat ten 100MB soubor
> pres scp s velkou rezii, nebo FTP, ktery ma velmi malou rezii.

Zkusil jste si to nekdy zmerit? Zkusebne jsem pres SCP prenesl soubor, co
mel 460014 bajtu (nekomprimovane). Preneslo to 467665 bajtu cistych dat,
497001 i se vsemi hlavickami (Eth, IP, TCP) a rezii TCP (SYN, ACK...).
Handshake byl 5393 netto resp. 7307 brutto.

Celkove tedy rezie cca 8 %, z toho handshake 1,6 %.

Je pravdepodobne, ze FTP bude mit rezii o neco mensi, ale pochybuji, ze
rozdil bude az tak vyznamny, aby si zaslouzil oznaceni "velka rezie" a
"mala rezie", vzhledem k tomu, ze pri prenosu po Ethernetu se stejne
spotrebuje nejmene 1,5 Eth+IP+TCP hlavicky = 1,5 * 54 bajtu (spravne bych
do toho mel pocitat jeste Eth FCS, tedy dalsi 4 bajty, ale ty nejsou
zapocitane ani vyse, tak je vynechavam) na 1460 bajtu dat (1 na data a
1/2 na jeden ACK na dva datove pakety), coz samo dela rezii 5,5 %. Navic
se rostouci delkou prenasenych dat budou amortizovat naklady na
handshake.

(Predpokladam, ze je celou dobu rec o rezijnich nakladech na prenosovou
kapacitu, nikoli o rezijnich nakladech na CPU (ci jiny hardware, co dela
sifrovani)  na obou koncich.)