3com fullduplex - cemu verit ?

glum simon na glum.cesa.cz
Středa Červen 8 14:03:04 CEST 2005

On Wed, 08 Jun 2005 13:05:05 +0200 (CEST)
blackbat na post.cz wrote:

> Zdravim.

taky zdravim

> Mam sitovku 3com 3c905cx-tx-m.
> Pres DOS utilitu (3c90xcfg) nastavim rychlost na 100Mbit
> fullduplex, ale po nabehnuti linuxu (ani behem bootovani)
> mi na switchi nedetekuje fullduplex...
> "mii-tool eth0" vypise jenom "link ok". Pri nastavovani
> pomoci mii-tool se tvari uplne stejne - switch nedetekuje
> fullduplex.
> Zkousel jsem i jiny switch (AT a HP) a dela to taky.
> Jak zjistim jestli jede sitovka opravdu na 100mbit fullduplex?
> Popripade jakou jinou sitovku pouzit aby jela 100mbit-FD v linuxu
> ? Distribuce je centos 4, posledni distribucni jadro 2.6.

> [...]

cemu verit ? ...
pokud pomoci utility nastavite 100 Full tak ta sitovka jede na 100 full
... ma to malej hacek ... nepprobiha (respektive nemusi probihat handshake)
... tekze veselym efektem je ze na switchi musite take nastavit 100Full pro tento
port ...

doporuceni napriklad fy.Cisco rika ...
	karta     	switch
	AA		AA
	10A		10A
	10F		10F
	10H		10H
	100A		100A
	100H		100H
	100F		100F

pokud neco nastavujete nastavujte obe strany

... pokud nastavite pouze rychlost ...
tak to vetsinou take chodi ...
jakz takz chodi i nastaveni karty na auto
a nuceni rychlosti na strane switche
ale nutit duplex jen na jedne ze sran nefunguje
(teda muze fungovat ... ale je to nahodny efekt)

nastavit na karte rychlost i duplex ... a switch na auto
pravdepodobne skoncite tak ze na switchi chytite spravnou
rychlost ale spatny duplex .... a maate spoustu kolizi
na draate ... (tomu verte je to praxe -)))

.... vazne neni dobre nastavovat jen jednu stranu ....
s rychlosti to jeste jde ale duplex ne-ne-ne -)))

a jakou kartu .... jakoukoliv ... vazne snad neni problem ....
pokud neni moc zatizena .... a pokud je ... tak

intel ... to je zaruka .... mam take rad 3comy ...
ale to uz je hodne pocitove -)))

toz tak .....
-)))