optimalni rozdeleni 40 GB disku pro desktop

Antonín Mička antonin.micka na megasphera.cz
Čtvrtek Červen 9 22:59:22 CEST 2005

Dne út 7. červen 2005 09:56 Miroslav Jarosik napsal(a):
"Re: optimalni rozdeleni 40 GB disku pro desktop"

> Diky vsem,
> puvodne jsem chtel udelat boot, swap a zbytek, ale pak jsem se nekde
> docetl, ze se lepe dela zalohovani a upgrade kdyz je /home zvlast.
> Ale asi na tom moc nesejde, jestli zalohuju oddil nebo adresar, takze
> se vratim k puvodni myslence (boot+swap+/).
> Jeste jeden dotaz - nikdo nereagoval na samostatny oddil pro boot - je
> to dobre, nebo je to zbytecne?

Dobrý den,

samostatný oddíl pro adresář boot má význam u starších strojů, kde se muselo
zajistit, že celé jádro systému bude na disku umístěno pod hranici 1024
cylindru (cca prvních 8,5GB od začátku disku). Nověji to má opodstatnění,
pokud chcete šifrovat i svazek s kořenovým oddílem.
Pokud vás ani jedno netrápí, pak je i samostatný oddíl pro /boot zbytečný

--

Antonín Mička