Sdileni dvou NATovanych pripojeni a DHCP

BuFran BuFran na seznam.cz
Neděle Červen 12 21:03:41 CEST 2005

Dobry den,

   Uz delsi dobu se param s problemem virtualne "spojit" konektivitu
internetu ode dvou provideru. Reseni stylu OSPF se mi sice libi, ale
nedokazou poradne pracovat s NATem, respektive umi, ale cela
komunikace musi projit jednim br0 rozhranim, a tudiz NAT musi byt
provaden na jedne masine, coz je v rozporu s topologii zdejsi site (2
routery s NAT oddelene a mechanicky vzdalene).

  Napadlo me to stvorit tak, ze by se kazdemu uzivateli dala primarni
gateway podle toho jak moc predtim stahoval. Pri pevnem rucnim
nastavovani to slape vcelku v pohode (vytizeni obou linek neni sice
50/50, ale jsou vyuzity obe linky).

  Jelikoz rucni zmeny jsou nakladne na cas, premyslel jsem o tom
udelat skript, ktery by pomoci DHCP prideloval tyto adresy klientum.
Dokazi modifikovat dhcpd.conf skriptem tak, aby se priradili klienti
k default gatewayum tak, aby v souctu prenesenych dat se to podobalo
50/50.

  Ale zde je ten problem. Jak donutit dhcpd aby nacetl nova data, a
jak tyto nova data bude interpretovat klient, popripade aktivni spojeni
v NAT tabulce jednoho ci druheho routeru ? Pokud tusim spravne klient
ignoruje veskere zmeny DHCP dokud mu nevyprsi Lease Time. Jenze tim,
ze ho prehodim az mu to Lease Time vyprsi, tak mu killnu veskera aktivni
spojeni, coz zrovna dobry napad neni kvuli stahovani vetsich souboru etc.

  Idealni by byl stav, kdy klient nabootuje, dostane pomoci DHCP
adresu. Ta mu plati az do odpojeni nezavisle jestli modifikuji
dhcpd.conf Jakmile vypne PC, tak bych potreboval z tabulky DHCP
maznout jeho lease a po dalsim bootu mu pridelit tu, ktera je momentalne
v dhcpd.conf

  Ja vim, bude to plus minus autobus, ale pokud to bude fungovat...
Nebo mi skuste doporucit neco jineho (staticky ani "horkou zalohu"
neberu).

  Routery jsou WL-500g a spoj mezi nimi je pomoci WDS pres 1 hop.

--
S pozdravem,
 František Burian