OT: SI a jednotky datoveho objemu

Ctirad Fertr phanatic na volny.cz
Úterý Červen 14 22:33:24 CEST 2005

Dne úterý 14 června 2005 11:59 Libor Chocholaty napsal(a):

> Velikost bytu (slova) zalezi na architekture. Slysel jsem o
> devitibitovych, takze proc by nemohla byt i desetibitova?

To myslíte vážně ? To, že se pro různě dlouhé "shluky bitů" používá word je
jedna věc, ale byte byl vždycky jednoznačně 8 bitů.

> To, ze byte ma obvykle osm bitu je jen vysledek prirodniho vyberu, neni
> to axiom.

Věcí přírodního výběru není skoro žádná jednotka. Přesto to neznamená že by
nějaká jedntoka mohla nabývat libovolného rozměru podle toho, jak to komu
přišlo pod ruku. Taková jednotka pak nemá smysl.

Ctirad