OT: SI a jednotky datoveho objemu

martin.kula na deltaes.cz martin.kula na deltaes.cz
Středa Červen 15 16:43:47 CEST 2005

OK,

vsichni tady michame hrusky s melounama ;-)))
Neicmene, kB (kilobyte) nelze zamenovat s km (kilometry) to uz je asi
trohu moc. Mel jsem na mysli predpony. Pravda nejde o dvojkouvou soustavu,
ale rekneme soustavu (nazveme ji treba soustavou informatickou ;-)))
ktera z dvojkove vychazi. Proc by pokom predpona kilo v takoveto soustave
nemohla znamenat 1024 na rozdil od kila v soustave SI (kde nejspis vsechny
jednotky, ktere predponu kilo pouzivaji vychazeji ze soustavy desitkove).
Jinak to lze zamotat jeste vice. Mohlo by se vyjit od exponentu a potom
by kb znamenal 2^3 = 8bitu a kB 8^3 = 512 byte. Ale to uz je asi opravdu
blbost ;-)))))

Pro nektere z nas, kteri jsme zacinali u derne pasky a 8'' disket
uz asi nikdy kB ci kb nebude nic jineho nez 1024 byte ci bitu. Ale ja
osobne se v tom docela vyznam ;-)))

M.