Bootovací disketa - jak vytvořit

Miroslav BENES miroslav.benes na zdas.cz
Pátek Červen 17 13:44:25 CEST 2005

Přeji krásný den !

Měl bych jeden dotaz. Možná že odpověď na něj bude triviální, ale zatím
se mi nepovedlo najít přijatelné řešení.
Otázka zní, jak se dá v linuxu vytvoit bootovací disketa. Jako odpověď
vás asi na prvním místě napadne mkbootdisk, jenomže ten už je pasé od
dob jader 2.4 (která se někdy měla problém vejít na jednu disketu i s
initrd) - a u jader 2.6 je to ještě horší.

Takže jak se to dá obejít ? Dá se nějak rozdělit bootování na 2 diskety
? Existuje nějaký projekt, který by zavádění jádra "nadvakrát"
podporoval nativně ?

Jinak mě už napadá jenom :
 - připravit si 2 soubory (kernel a initrd - víc snad není potřeba)
 - udělat si bootovací disketu s DOSem (nejlíp FreeDOS-em)
 - na ní bude jádro DOSu + RAMDIS.SYS + ARJ (nebo jiný pakovací soft s
podporou rozdělování na diskety) + LOADLIN.EXE

Po nabootování DOSu by se vytvořil RAMDISK, do něj by se nakopíroval
LOADLIN + ARJ a rozbalil by se tam z onou disket obsah archivu, tedy
kernel + initrd

No a pak by se jádro pomocí LOADLIN zavedlo.

Má to ale háček. Když jsem si to zkoušel "nanečisto" (z HDD, abych se
nemusel plácat s disketami), odmítnul mi LOADLIN zavést kernel s hlášením :

Uncompressing Linux...

invalid compressed format (err=2)
 -- System halted

.. což mě nepotěšilo. Podle Googl-a je na vině špatná špatná CD
mechanika, kabel od ní, paměti .. Toto všechno můžu vyloučit, protože
jsem to zkoušel z HDD. Možná je jenom LOADLIN moc starý (je z instalačky
RH 8.0 - jiný jsem neměl po ruce) a nerozumí formátu jádra 2.6.11.
Skusím to s novějším.

Druhý problém ale asi bude s RAMDISKem - rozjede se kernel, když bude
aktivní RAMDISK (a tedy nutně i HIMEM.SYS) ?

Předem děkuji za vaše rady.

Miroslav BENEŠ
System administrator
ŽĎAS a.s.