Bootovací disketa - jak vytvořit

Miroslav BENES miroslav.benes na zdas.cz
Pondělí Červen 20 07:59:09 CEST 2005

>Dobry den,
>
>a nestacilo by vam lilo, nebo grub s volbou media fd ?

Abych řekl pravdu tak nevím, co by to mělo dělat - předpokládám, že se
tímto způsobem nabootuje systém z diskety. Ovšem problém je v tom, jak
takovou disketu (resp. diskety) připravit, pokud je jádro moc veký
bumbrlíček. A samozřejmě by bylo potřeba, aby se z takto připravených
disket dal systém rozjet na kterémkoliv PC, takže přítomnost lilo/grub
se nepředpokládá.

Jde o to, že mám přenosný disk, na kterém mám data k přenášení (větší
partišna). ale i systémovou oblast s linuxem (menší partišna). Dokud tam
byl starší RH s jádrem 2.4, dala se bez problémů vytvořit i bootovací
disketa. Po výměně disku za větší jsem do systémové oblasti nainstaloval
FC3 (s jádrem 2.6.11), které už se na jednu disketu nevejde ani samo,
natož pak s initrd. Sice si můžu udělat bootovací CD, ale ne všude jsou
CD mechaniky a ne všude kde jsou z nich jde nabootovat.