Jak na telekonferenci

Vasek Stodulka xvasek na gmail.com
Úterý Červen 21 09:05:32 CEST 2005

On Mon, 20 Jun 2005 15:46:48 GMT, Dusan Zatkovsky <msk_conf na atlas.cz> wrote:

>  Skype klient robi gateway ostatnym klientom, ktori su rozne
>  zafirewallovani a tak podobne.

	V podstate je to tak, ale neni to uplne presne. Skype funguje ve
dvou rezimech, z kterych se mi ani jeden nelibi:

1) Pokud je verejna IP a neni firewall, tak se lokalni skype chova jako
verejna ustradna, na kterou se napojuji vsichni, kdo jsou za firewallem nebo
maji neverejnou IP. To je radost zejmena na pocitane lince.

2) Pokud neni verejna nezafirewallovana IP, tak se ze Skype stane sosac,
ktery si pro hovory najde na svete nejakou "obet", pres kterou posila
veskerou komunikaci.

	Samozrejme to muze dopadnou taky tak, ze jedu pres nekoho, kdo ma
verejnou IP a nepocitanou linku, se kterou zrovna nepracuje, takze to vlastne
nikomu nevadi.

--
Vašek Stodůlka
tel.: +420 608 200 860