Souboj s pravy na Suse enterprise serveru 9 pri pouziti cronu.

Miro Bobovsky bobovsky.miroslav na ives.vs.sk
Pátek Červen 24 10:50:47 CEST 2005

Problem nieje ani so SLES9 ani s oracle ale najskor inde. (nieco medzi
stolickou a klavesnicou)
mame aj roacle aj suse a nic take sa nedeje.
Ak user oracle vie mazat root subory tak to preto lebo mu to ktosi dovolil lebo
... a moznosti je viac.
Napr ze subor ma ako skupinu adm a mozno user oracle je v skupine adm a skupine
to povolil mazat.
mozno user oracle sa iba vola oracle ale UID ma 0 a defakto je to root
proste treba to najst .. alebo si spravit ineho usera a skusit

btw:
oracle na dumbier:~> crontab -l
46 * * * * /home/oracle/kto_som.sh > /tmp/blb.txt
oracle na dumbier:~> cat kto_som.sh
whoami
oracle na dumbier:~> ls -l /tmp/blb.txt
-rw-r--r--  1 oracle oinstall 7 2005-06-24 10:46 /tmp/blb.txt
oracle na dumbier:~> cat /tmp/blb.txt
oracle

Proste netreba hladat chybu tam kde nieje a nadavat na suse ci oracle ;-). Ale
treba najst kto co z adminov spravil take divne ze sa to chova takto...

bbo