Synchronizace startup/shutdown mezi vice servery

Miroslav Vancl Miroslav.Vancl na qris.cz
Pátek Červen 24 22:23:42 CEST 2005

> pokud mas potrebu shazovat nezavisle server s NFS, na kterem visi dalsi
> servery, muzes prece do skriptu pro shutdown pridat radek, ktery treba
> pomoci ssh na dotycnych serverech provede umount
> P.

Hmm. To neni to prave orechove. Predevsim mi ani tak moc nejde o shozeni
jednoho serveru ale o shozeni cele serverovny (typicky po vypadku proudu).
Ale i tak -  nejdriv bych prece musel zajistit, aby (pokud mozno korektne)
skoncily vsechny procesy pouzivajici ten share, jinak ho neodmontuju. Navic
nfs mounty jsem uvedl jenom jako priklad, vzdyt sitovych sluzeb se pouziva
spousta. Jde mi o zavedeni obecneho mechanizmu pro synchronizaci rc-skriptu
ve skupine serveru, ne o ad-hoc reseni.

M. Vancl