SW RAID x HW RAID

Petr Balas petr-news na balas.cz
Sobota Červen 25 17:10:16 CEST 2005

Jaroslav Prodelal wrote:

> Dobry den,
>
>    rad bych se zeptal, zda nemate nekdo nejake pozitivni zkusenosti s
> kartou pro HW RAID pro SATA disky v linuxu?!
>
>    Mam obycejne PCcko, ktere bude slouzit jako backup server a
> potrebuji, aby se ty disky mirrorovaly. Premyslel jsem, jestli SW anebo
> HW RAID. Vice se mi libi HW, protoze je to pro me transparentnejsi a
> nemusim nic resit primo v systemu.
>
>    Byla mi nabidnuta karta RocketRAID 1520, u niz pisi, ze jsou pro ni
> drivery i v linuxu, ale protoze s tim nemam zadne zkusenosti, tak se
> radeji ptam.

> [...]

Opravdu HW raid karta bude cca za 10.000,-, levnejsi jsou sw raidy co se
tvari jako neco vic nez jsou. U linux sw raidu nebudete mit problemy s
monitoringem pole a nestane se vam, ze umre radic a vy budete mit problemy
protoze nebudete schopen sehnat stejny radic.

Pro zjisteni zda se opravdu jedna o hw raid muzete pouzit:
http://linuxmafia.com/faq/Hardware/sata.html

BTW na rootu kdysi vysla prima sada clanku o linux sw raidu - doporucuji

--
Petr Balas - petr at balas dot cz