jak podrobne logovat jadro?

Mr. Beeba mr.beeba na volny.cz
Úterý Červen 28 12:04:10 CEST 2005

Dobry den,
potykam se s nahodnymi pady ruznych aplikaci (mc, OpenOffice1.1.4,NetBeans4.0)
nebezicich pod uzivatelem root (pod rootem to aspon nezlobilo, zato pod
jinymi uzivateli ano - tedy jak kdy) na signalech SIGABRT a SIGSEGV. System
Fedora Core 2 (novejsi distr. nerozbehnu vubec), Celeron 333MHz, 327MB RAM,
560MB swap. Muze byt spatna pamet, takze chci hrat rosadu s pametma az najdu
tu ktera za to muze (softwarove memtesty totiz nic neodhalily). Bohuzel tyto
problemy nenastavaji vzdy, takze bych potreboval logovat duvody pripadnych
padu aplikaci. Ocekaval bych, ze podobnou sluzbu mi poskytne jadro, nicmene
(pokud jsem spravne pochopil manualove stranky) klogd je defaultne nastaven
na c=7, coz je nejverbosnejsi mod a hlasky o padu aplikaci na vyse zminenych
signalech jsem v /var/log/messages nenasel. Vi nekdo jak zapnout (pokud to
vubec lze) takove logovani, ktere by mi zachytilo vyskyt podobnych crashu,
prip. pokud defaultne existuje a je jinde nez v 'messages', tak kde? Dik.
Jirka