cz + sk klavesnica, problem s interpunkciou

Dusan Zatkovsky msk_conf na atlas.cz
Středa Červen 29 11:05:47 CEST 2005

DD.

Mam problem s pisanim CZ a SK znakov. Doteraz ma to nejak neinteresovalo,
pretoze som to nepotreboval, ale ta chvila prave nastala a ja nejak neviem
prist na to, v com moze byt problem.

Pri akomkolvek pokuse o napisanie znaku z makcenom skoncim neuspechom. Dlzne
su v pohode, takisto aj cz/sk znaky v numerickej casti klavesnice.

Problem nastava, ked chcem napisat pismeno s interpunkciou, ktore nema vlastnu
klavesu, napr. Ďakujem. Z cias, ked som este obcas taketo znaky pisal, si
pamatam, ze by sa to malo robil pomocou shift+makcen a shift+pismeno. Vzdy
ale dostanem pismeno bez interpunkcie.

Co a ako mam nastavene:

[root na host ~]# cat /etc/redhat-release
Mandriva Linux release 2006.0 (Cooker) for i586 (Cooker)

[root na host ~]# rpm -qa | grep kde | grep i18n
kde-i18n-cs-3.4.1-1mdk
kde-i18n-sk-3.4.1-1mdk

[root na host ~]# set
CHARSET=ISO-8859-1
KBCHARSET=C
LC_ADDRESS=en_US
LC_COLLATE=en_US
LC_CTYPE=en_US
LC_IDENTIFICATION=en_US
LC_MEASUREMENT=en_US
LC_MESSAGES=en_US
LC_MONETARY=en_US
LC_NAME=en_US
LC_NUMERIC=en_US
LC_PAPER=en_US
LC_SOURCED=1
LC_TELEPHONE=en_US
LC_TIME=en_US
XkbModel=pc102

K nastaveniu klavesnice pouzivam graficke nastroje MDK, v drakkeyboard mam
zvoleny typ US-international 102 key generic

V kde control center mam nastavene:
Country & region = czechia
languages = US + CZ

layouts:
us : setxkbmap -model pc105 -layout us -variant intl
cz_qwerty : setxkbmap -model pc105 -layout cz_qwerty -variant basic
sk_qwerty : setxkbmap -model pc105 -layout sk_qwerty -variant basic

Tusi niekto, akym smerom sa mam uberat, aby som to dostal do korektneho stavu?
Predpokladam, ze by to mohlo mat suvis s tym, ze mam cele prostredie
anglicky, aby ma nestrasili ceske/slovenske hlasky shell-u, man-u, kde a tak
podobne.

dik za nakopnutie

--

S pozravom,