Verejne IP a routovani

Peter Surda shurdeek na routehat.org
Středa Červen 29 15:29:06 CEST 2005

On Wed, 29 Jun 2005 15:20:29 +0200 "lkv" <linuxlkv na seznam.cz> wrote:

>Zdravim,
cau,

>potreboval by jsem poradit. Muj router ma verejnou IP 217.197.156.xxx  a ted
>jsem zazadal o prideleni adresniho rozsahu verejnych IP. dali mi rozsah
>217.197.159.xxx/29  naroutovany na moji prvni verejnou ip. Chtel by jsem v
>tom routeru pouzit NAT 1:1 a prelozit si ty verejne IP na adresy ktere
>pouzivame v siti. Nevim jak na to. Muzete mi nekdo poradit? . Jde o to na
>kterem interface nahodit ty verejne ip a jak je prekladat .
Mozes to spravit tak ako pises. Zavisi od toho, ci terajsia adresa rutra spada
do toho /29. Ak nie, tak je to jednoduchsie, lebo adresy mozes potom dat na
lubovolny interfejs, alebo ich aj priamo routovat.

Ak hej, tak ich tiez mozes dat na lubovolny interfejs, ale ked ho das na iny ako
ten externy, musis spravit par dalsich uprav (routovacia tabulka).

Mozes aj routovat priamo a vyhnut sa NAT. Za istych okolnosti potom musis pouzit
proxy_arp, ktore kopa ludi povazuje z bezpecnostneho hladiska za nie prilis
stastne riesenie.

Pozri na LARTC HOWTO, tam je to kopa veci povysvetlovanych.

> dekuji LKV
S pozdravom,
Peter