žurnálovací FS a jistota obsahu souborů

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Čtvrtek Červen 30 10:42:14 CEST 2005

Dobrý den,

dnes mi několikrát vypnuli proud, párkrát taky při startu KDE (upska to už
nevydržela), po náběhu na kickstartové liště mám půlku věcí.

Již dříve se mi stalo, že jsem takto přišel o obsah konfiguračního souboru pro
kppp, bylo mi vysvětleno, že žurnálovací FS když nemá commitnuté změny prostě
toto dělá. POužívám XFS.

Jsem si jist, že kdybych tam měl ext2, tak bych sice měl strukturu FS
nabořenou, ale o obsahy existujících souborů bych nepřišel - aspoň se mi
tohle nikdy nestalo ani s ext2, ani s FAT32 pod wokny, byť kontrola
filesystému našla kdeco.

Představte si, že bych měl cryptoloop, a přišel bych takto o něj - tohle mi
jakoukoli myšlenku o cryptoloop hned vyžene z hlavy.

Zajímalo by mně tedy, existuje-li nějaký žurnálvoací FS, který by byl nejen
podle názvu žurnállovací, ale se také podle teorie co dělá žurnálovací FS
žurnálovacím, choval.

Děkuji,

--

                        Jaroslav Lukesh