eliminace P2P clientu

Michal Čihař michal na cihar.com
Úterý Březen 1 15:13:42 CET 2005

Zdravím

On Tue 1. 3. 2005 15:11, Pavel wrote:
>  nejak se nikdo nevyjadril k dotazu, jak vyloucit uzivatele, kteri za
>  NATem pouzivaji P2P clienty pro stahovani ruzneho software ? Zacina
>  me docela stvat odchozi trafic ze site, tecou toho pekny baliky a
>  uzivatele z toho nic nemaji, jen jim to zatezuje konektivitu a
> nechci aby par jedincu takhle omezovalo ostatni. Da se s tim nejak
> jednoduse a ucinne bojovat ?

Vím že existuje identifikace na aplikační úrovni [1] pro iptables, ale
nikdy jsem to nezkoušel, takže nevím nakolik je to úspěšné. Pokud to v
iptables identifikuješ, tak se stím dá dělat cokoliv, třeba pomocí qos
vhodně omezit.

1. http://l7-filter.sourceforge.net/

--
    Michal Čihař | http://www.cihar.com