OT - PGP signatury

Martin Šanda martin.sanda na balustrada.cz
Středa Březen 2 01:21:04 CET 2005

Dne so 26. února 2005 03:35 jste napsal(a):
-> > Tuhle záležitost jsem dostal ke scanneru taky (MGI PhotoSuite II CE) a
-> > když jsem to pokusně nainstalil na jedny Widle, tak to tam zůstalo asi
-> > čtvrt hodiny. Ten program na mě onehdy působil dojmem, že jediné co umí
-> > pořádně je (díky naprosto zhůvěřilým a zbytečným animacím) žrát
-> > systémové prostředky.
-> Ja mam jeste tu prvni verzi. Vsiml jsem si, ze *kazdy* program (pro widle
 i -> linux) cim dele je vyvijen, tim se vetsinou stava horsim :-) Umi toho
 -> vetsinou vic, ale veci, ktere u prvnich verzi sly delat, u dalsich verzi
 uz -> nejdou ;-)

Taky mám ten dojem ;o)

-> > Pokud srovnáte MS Word a Adobe PageMaker, tak ovladatelnější je
-> > bezpochyby Word, ale knížky bych v něm rozhodně nesázel.
-> No ja taky ne, ale znam takove :-) Nicmene pro mne je dulezita
 ovladatelnost -> programu. Pokud je neco blbe ovladatelne, pak radeji
 zustanu u vice dobre -> ovladatelnych programu, kde kazdy umi pouze neco.

Já mám radši program, který má větší možnosti, i když je někdy složitější.
A k smrti nenávidím všelijaké "wizardy"  ;o)

-> > Jo a jen naokraj. Gimp je _bitmapový_ editor. Vektorové obrázky po něm
-> > chtít nemůžete. To, že CorelDRAW umí všechno (a IMHO nic pořádně)
-> > neznamená, že to tak musí dělat všichni...
-> To jste asi nevidel posledni verzi (v11.0) ;-)

Neviděl ;o)

-> > A kdo vás nutí mít okno s editovaným souborem přes celou obrazovku? Já
-> > bych to tak taky nedělal!
-> Muj ocni lekar :-) Ne vazne, kdyz delam s obrazkem A4 v rozliseni 300dpi,
-> tak bych potreboval monitor tak o rozmerech 80 palcu a ne tu 21" co mam
 :-) -> Ja vetsinu aplikaci poustim ve fullscreen i program na postu (OE).
 Kdyz si -> srovnam velikost pisma, abych to precetl, tak vidim tak 12 radek
 zprav -> (subject) a v okne nahledu zpravy mam tak 20 radek textu, coz
 znamena, ze -> zpravu muzu precist bud celou, nebo je potreba zarolovat
 maximalne 2x. ->

To vám nezávidím...
Na druhé straně, ve Photoshopu taky nemáte pracovní plochu přes celou
obrazovku, protože tam jsou panely s nástroji. V Gimpu většinou pracuju tak,
že nechám ostatní okna o "chloupek" přečnívat pod editovaný obrázkem, takže
mám nakonec "pracovní plochu" větší než bych měl ve Photoshopu.

-> > Věřte mi, kdybyste pár dní pracoval s vícero plochami, připadal by jste
-> > si pak v systému, který to neumí jako bezruký. Když někdy musím
-> > pracovat ve Windows, tak mi ze všeho nejvíc chybí právě ty plochy...
-> Me v tomhle ohledu staci prepinani uloh pomoci Alt+Tab, coz funkcne je
-> stejne, jako prepinani ploch v Linuxu. Mam spusteno tak 3-5 uloh ve
-> fullscreen oknech a  Alt+Tab mezi nimi prepinam. Je to skutecne temer
 totez. ->

Právě že to neení totéž ;o)

Pomocí Alt+tab přepínáte mezi jednotlivými okny, ale při použití virtuálních
ploch přepínáte mezi plochami, na nichž může být těch oken víc, což je dost
zásadní rozdíl...

-> > Ti, co si myslí, že existuje jediný správný postup sídlí v Redmondu.
-> > Běžte si stěžovat tam ;o)
-> Ja si to nemyslim. Mnoho veci od nich mi vadi, ale je fakt, ze ergonomii
-> nepovazuji za sproste slovo. Skutecne se dost zabyvaji tim, jak zakaznich
-> *chce* sve programy ovladat a jake postupy jsou u BFU obvykle. Napriklad
-> takova kravina, me by to jako programatora nikdy nenapadlo udelat, ale ve
-> widlich to funguje a mnoho BFU uz jsem to mockrat videl delat. Kdyz si BFU
-> chce prohlednou Excelovskou tabulku (kterou ma samozrejme na Plose) tak
 vite -> co udela? Vezme ikonu Excelu a pretahne ji na ikonu te tabulky :-)))
 Takhle -> vazne lide uvazuji. "Vezmu program Excel a polozim (pouziji) ho na
 tabulku -> XLS". Myslim ze desktopovemu Linuxu malo prospiva, ze se nikdo
 nezajima, jak -> by BFU neco udelal, ale snazi se mu vnutit zpusob, jak to
 ma delat. A pritom -> by Linux mel umoznovat svobodnejsi rozhodovani nez
 widle.

To je nepochybně pravda, mě by nejen nenapadlo spouštět dokumenty přetažením
ikonky na jinou ikonku, ale dokonce mě nenapadlo ani ukládání dokumentů na
plochu, protože pak v těch ikonkách paradoxně ztrácím přehled. ;o)
Desktop na Linuxu odráží spíše myšlení programátorů, než mentální pochody
BFU ;o)
Mě třeba moc vyhovuje způsob procházení zpráv v KMailu. -> šipka nahoru a dolu
- rolování zprávy, šipka vlevo a v pravo - skok o zprávu níž a o zprávu výš,
plus a mínus - následující a předchozí nepřečtená zpráva...
Rychlé, přehledné, takřka geniální. Kromě vláken mi v Otlaku moc chybí právě
tohle, tak kdo tady nemyslí ergonomicky? ;o)

-> > A nebo si myslíte, že programátoři, kteří vytvořili Gimp ho nepoužívají?
-> > A proč by ho potom vyvíjeli?
-> No urcite ho pouzivaji, ale maji zvlastni postupy, jak pristupovat k praci

Znova opakuji: to bude těma plochama ;o)
Fakt nekecám ;o))

--
S přáním mnoha dobrých věcí
Martin Šanda

Student DU na FF UK: http://udu.ff.cuni.cz
Redaktor časopisu Bratrská rodina: http://www.cb.cz/rodina/
HomePage: http://www.balustrada.cz/osobni/
Nezavirováno -> mým operačním systémem je Linux
Přiznávám, že 2 x 2 = 4 je výborná věc; máme-li však pochválit všechno, řekl
bych, že 2 x 2 = 5 je rovněž půvabné.
                                               Dostojevskij