detach X session

Peter Surda shurdeek na routehat.org
Čtvrtek Březen 3 00:24:52 CET 2005

On Wed, Feb 09, 2005 at 10:59:58AM +0100, Milos Prudek wrote:
> Je to tak. VNC ma pozadovanou funkci presunu session, a skutecne je
> viditelne pomalejsi na switchovanem 100 MBit Ethernetu nez X Window System.
Ako som uz pisal, intenzivne (prakticky kazdodenne) pouzivam a testujem rozne
metody, a dovolim si oponovat.

Terminal mam ako hlavny "pocitac" zhruba 2 roky, lebo chcem mat u seba ticho
(aj tento mejl cezen pisem :-)). Vnc je pri niektorych operaciach sice
(mierne) pomalsie ako remote X, ale zato existuju aplikacie, ktore aj X aj nx
prakticky polozia na kolena. Skus napriklad nabrowsovat na http://www.sme.sk ,
alebo http://www.novart.sk . Skoda ze nemozem postnut linky na moje "oblubene"
javascript-intenzivne aplikacie, lebo ide o uzavrete projekty, ale doba odozvy
byva casto v sekundach (lokalne je to prakticky hned). Ale nieco ma predsa
napadlo: http://www.ferion.com (musis sa zaregistrovat a prihlasit sa do
nejakej hry, potom uvidis ako pomaly reaguje).

Alebo, skus si v xpdf pozriet nejaky dokument, je to prakticky jedno aky.
Stranku ti bude renderovat aj desiatky sekund, a pocas nich ixy skoro vobec
nebudu reagovat na nic ine, ani KDE panel mi nevyskoci ked nan najdem mysou.

Dalej, skus si pozerat fullscreen fotky v gqview, prepinaj medzi nimi rychlo a
div sa, ze ti obrazok kresli niekolko sekund, hlavne ked je to progressive
encoding jpeg (napriek tomu ze teoreticky je to 1024*768*2 bytov =~ 1.5MB a to
by mal mat pretransferovane v pohode pod sekundu).

VNC tieto "killery latencie" zvlada omnoho lepsie. Je to sice stale pomalsie
ako lokalne, ale je to uz znesitelne a hlavne nie su blokovane ostatne GUI
elementy. Encodingy som skusal vsetky a najlepsie mi vysiel copyrect, lebo
zrejme ako jediny "chape" scrollovanie vo vnutri okna. Jedinu nevyhodu
(subjektivne) vidim v tom, ze nejde prepinat klavesnice.

Pripominam, 100Mbit switchovana siet, server Athlon XP 2400+, client K6/2
333MHz a AGP graficka karta.

> Milos Prudek
S pozdravom,

Peter Surda (Shurdeek) <shurdeek na routehat.org>, ICQ 10236103, +436505122023

--
            0 and 1. Now what could be so hard about that?