technicky dotaz na GPL kicenci - ako to teda je

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek PaJaSoft na FoNet.Cz
Čtvrtek Březen 3 08:42:48 CET 2005

Pavel Kankovsky <mailto:peak na argo.troja.mff.cuni.cz> wrote:
> (Tusim, ze jste mozna chtel rict, ze ty filesystemy
> existovaly driv, nez
> byly portovane na Linux (XFS z Irixu, JFS z AIXu), ale vyse citovana
> veta tento vyznam rozhodne nemela.)

	Ano, špatně jsem formuloval, přesto jsem chtěl říci trochu něco
jiného... dnešní "veřejné" Linux implementace se podstatně odlišují od toho,
co bylo komerčně nabízeno před více jak 5-ti lety. Jednak dnešní
implementace jsou IMHO pod GNU GPL (nezkoumal jsem) či podobných, jednak
jsou nepochybně odvozeným dílem, z důvodů, které to již byly vyjmenovány.
Těžce se domnívám, že by původní "prodejci" vůbec neuspěli s tvrzením, že
jejich implementace není odvozené dílo ve smyslu jak to bylo v kernelu
zadrátováno a co z kernelu bylo použito, přesto nikdy nikomu (ani
zákazníkům) nedodali source a ani to nemeli nikdy v úmyslu => pokud tvrdíme,
že je to odvozené dílo (a dle debaty ano), tak porušili GNU GPL, protože
nevidím jiný způsob jak tyto FS dostat do Linuxu než to provést formou
odvozeného díla...

	A až někdo bude chtít toto po mne dokázat, je mi líto, prokázat to
nemohu, ale není to JPP, viděl jsem to na vlastní oči při spolupráci na
projektech, o kterých se "veřejně" linuxu okolo roku 1995-7 ani nezdálo.