qos, imq a a koseni provozu jdouciho z routeru a na router

Vancl Miroslav (QRIS) Miroslav.Vancl na qris.cz
Pátek Březen 4 16:48:32 CET 2005

Milan Keršláger napsal:

> TCP protokol je navrzen tak, aby se zpomalilo nasledkem dropovani na
> ceste (uzke misto). Zahazovanim datagramu "nad mez" dosahnete kyzeneho
> efektu (simulace uzkeho mista).

	Doposud jsem žil v přesvědčení, že reakcí na ztracené pakety je
jejich retransmit po timeoutu (případně retransmit dalších paketů z okna) a
ne snížení rychlosti, protože ztráty paketů primárně nemusejí být
způsobovány pomalou trasou ale její vysokou chybovostí. Faktem ale je, že
pokud budu považovat trasu za technicky spolehlivou ale zahlcenou a z toho
důvodu likvidující nezvládnutelné pakety, je rozumnou reakcí na ztráty i
snížení odchozího toku.
	Přesto si ale myslím, že regulovat příchozí tok zahazováním už
došlých paketů je nouzové a poněkud marnotratné a nepřesné (spoléhám se jen
na nejasné timeouty u odesílatele) oproti regulaci toku jemným zpožďováním
zpětných potvrzení. Zpožďování dále předávaných (resp. přijímaných přes IMQ)
paketů je mnohem rafinovanější ale pořád mě na něm rozčiluje, že se využívá
jen vedlejšího efektu. Abych přibrzdil příchozí data, musím už přijaté
pakety na routeru zadržovat, místo abych je co nejrychleji poslal příjemci a
upravoval jen číselnou hodnotu ACK v opačném směru.

> To je zbytecne slozite.

	Ano, je to složité.

Díky za odpověď.

	M. Vancl