Chybi knihovny

Michal Polivka aout na atlas.cz
Pondělí Březen 7 21:22:42 CET 2005

Vážená konference,

po čisté instalaci Fedora Core 3 jsem narazil na problémy s knihovnami.
Pokusil jsem se nainstalovat:

1. Adobe Acrobat Reader 5.010 z tar.gz balíku tak, jak ho nabízí Adobe.
Po bezproblémové instalaci končí spouštění aplikace hlášením:

/usr/local/Acrobat5/Reader/intellinux/bin/acroread: error while loading
shared libraries: libXp.so.6: cannot open shared object file: No such
file or directory

Předpokládám, že mu chybí knihovna libXp.so.6, ale kde ji seženu, resp.
jaký balík mám doinstalovat? Podotýkám, že na FC2 jsem tutéž verzi
používal bez problémů!

2. Real Player 10 Gold, instalovaný z rpm balíku, nabízený na webu
real.com. Prakticky stejný problém po bezproblémové instalaci chybové
hlášení:

/usr/local/RealPlayer/realplay.bin: error while loading shared
libraries: libstdc++.so.5: cannot open shared object file: No such file
or directory.

Ze kterých balíků mám tyto knihovny doinstalovat? Balíky stejných názvů
jsem nenašel.

Předem děkuji za Vaše odpovědi.

S pozdravem

Michal Polívka