Ruská klávesnice v X11

Petr Bravenec pbravenec na solartec.cz
Úterý Březen 8 20:48:46 CET 2005

Dobrý den,
poslední dobou se stále častěji dostávám se situace - i když víceméně z
nudy -
že by se mi hodilo psát rusky. Klávesnici s bukvama jsem viděl naposledy na
počítačích řady EC, ale i po té době mi naskakuje kopřivka, když si na
rozložení
kláves vzpomenu - na střední škole do mě vtloukli psaní všemi deseti na
klávesnici
české a dodatečně byla hlava ochotna akceptovat i klávesnici anglickou
US a se
skřípěním zubů i britskou.

Zkoušel jsem klávesovou mapu pro ruštinu přibalenou k  X11, ale
nedokázal jsem
vypotit ani jedno ruské písmenko. Stejně by mi taková klávesnice
nevyhovovala. Na
notebooku mám nápisy odhaduju ve španělštině či portugalštině a při
psaní ruštiny
při ruském rozložení kláves s portugalskými nápisy bych působil stejně
komickým
dojmem, jako někteří ostatní (bez schopnosti psát všemi deseti a
poslepu), kteří se
občas snaží něco napsat na mém notebooku.

Pro češtinu používám mírně modifikovanou klávesovou mapu Stanislava Meduny
v 1.1.2.2 z roku 1999 (oběma klávesám alt jsem vrátil funkci alt).
Nemáte někdo
podobně inteligentně vyřešenou mapu kláves pro ruštinu, určenou pro českého
uživatele? Aby byly obvyklé znaky na svých místech a znaky typické pro
ruštinu
(ž,š,č,šč...) na místech shodných s českou klávesnicí?

Díky

Petr Bravenec

--

email: pbravenec na solartec.cz