Ruská klávesnice v X11

Josef Polách polach.j na pbsvb.cz
Středa Březen 9 07:32:46 CET 2005

Petr Bravenec wrote:
> že by se mi hodilo psát rusky. Klávesnici s bukvama jsem viděl naposledy na

Předem se omlouvám, že neodpovím přesně na to, nač se ptáte
-- tedy na běžné psaní v X. Můj tip se týká TeXu. Ten umí
zpracovat foneticky přepisovaný text, jednoduché znaky
nahrazovat ruskými a "exotické" pomocí postupu pro zacházení
s ligaturami. Píše se tedy latinkou (např š jako sh) a TeX
si to přechroustá a vysází azbukou. Podle některých ohlasů
se na to dá velmi snadno zvyknout a je to efektivní. Nemám
vyzkoušeno, zatím jsem nepotřeboval.

V případě zájmu hledejte v archivu TeXovské konfery a na
CTANu, http://www.cstug.cz

Pohoda, hezký den

Josef

--
.- Josef Polách - kontrolor/quality inspector -.  .--.