Hesla DES a MD5 jak to je ?

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek PaJaSoft na FoNet.Cz
Středa Březen 9 11:43:08 CET 2005

Michal Kubecek <mailto:mike na mk-sys.cz> wrote:
> za útoky na chybně použitý MD5 algoritmus než na algoritmus samotný.
> Takže ano, je to bezesporu závažný výsledek, který ukazuje,
> že MD5 není
> perspektivní algoritmus, ale to se vědělo už dávno předtím. Teď je to
> jen o něco názornější.

	No jo, jenže ze tohoto pohledu není žádná hash funkce perspektivní
už dneska.... Ostatně, ani ta doporučovaná a "bezpečná" SHA-1 už nemá takové
ostruhy a bylo velkým překvapením, že první dílčí úspěchy (zdaleka ne tak
velké jak u MD5 a podobné třídy funkcí) byly zaznamenány daleko dříve než se
původně očekávalo. A možná poměrně ne za dlouho půjde dnešní kryptografie do
háje celá i s teorií založenou na časově náročné realizaci inverzního
postupu... - ano narážím na kvantové počítače a známé algoritmy s lineární
časovou složitostí (a zároveň jsem řekl MOŽNÁ - tu qůli qubám - aby mne
někdo hned nechytl za slovo).